მოგზაურობის მომწყობის პასუხისმგებლობა ტურისტის შვებულების უსარგებლოდ დაკარგვის გამო

ავტორები

  • გვანცა ხასია

DOI:

https://doi.org/10.60131/jlaw.1.2021.3340

საკვანძო სიტყვები:

მოგზაურობის მომწყობი, ტურისტი, მოგზაურობის ჩაშლა, არაჯეროვნად ორგანიზებული შვებულება, არამატერიალური ზიანის ანაზღაურება, ფულადი კომპენსაცია, სიამოვნების დაკარგვა, შვებულების უსარგებლოდ დაკარგვა.

ანოტაცია

ტურიზმის ინდუსტრიის განვითარების პარალელურად მნიშვნელოვანია იმ პირთა უფლებების დაცვაზე სათანადო ზრუნვა, რომლებიც მოგზაურობის მომწყობს მიმართავენ ტურისტული მომსახურების მისაღებად, განსაკუთრებით იმ პირობებში, როდესაც ამ მიმართულებით ევროკავშირის რეგულაციებიის იმპლემენტაციის ვალდებულება საქართველოს არაერთი საერთაშორისო ხელშეკრულების ფარგლებში აკისრია. მოგზაურობის მომწყობის პასუხისმგებლობა ვალდებულების შეუსრულებლობის ან არაჯეროვანი შესრულების შემთხვევაში განსაზღვრულია საქართველოს კანონმდებლობით, თუმცა საქართველოში ტურიზმის სამართლის მიმართულებით სამეცნიერო ლიტერატურისა და საერთო სასამართლოებში პრეცენდენტული გადაწყვეტილებების სიმცირე საერთაშორისო გამოცდილების შესწავლას/გაზიარებას მეტად მნიშვნელოვანს ხდის. ნაშრომში ყურადღება გამახვილებულია მოგზაურობის მომწყობის პასუხისმგებლობაზე შვებულების უსარგებლოდ დაკარგვის გამო, რა დროსაც მას უფლება აქვს მოითხოვოს არამატერიალური ზიანის ანაზღაურება იმ სიამოვნების დაკარგვის გამო, რომელსაც დაგეგმილი შვებულებიდან მოელოდა. საკითხის შესწავლისას ყურადღება გამახვილებულია საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისობაზე ევროკავშირის დირექტივებთან, განხილულია საერთაშორისო გამოცდილება და სასამართლო პრეცენდენტები სხვადასხვა ქვეყნების მაგალითზე. საკითხის შესწავლისას ერთ-ერთი აქტუალური და, ამავდროულად, პრობლემური საკითხია ფულადი კომპენსაციის განსაზღვრა შვებულების უსარგებლოდ დაკარგვის გამო.

ავტორის ბიოგრაფია

გვანცა ხასია

ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის იურიდიული ფაკულტეტის დოქტორანტი, ამავე უნივერსიტეტის მოწვეული ლექტორი.

წყაროები

Directive (EU) 2015/2302 of the European Parlianemt and of the Council of 25 November 2015 on Package Travel and Linked Travel Arrangements.

Directive 2003/88/EC of the European Parliament and of the Council of 4 November 2003 concerning Certain Aspects of the Organisation of Working Time.

Directive 90/314/EEC of 13 June 1990 on Package Travel, Package Holidays and Package tours.

International Convention on Travel Contracts (CCV), Brussels, 23/04/1970.

Organic Law of Georgia “Labour Code of Georgia”, LHG, 75, 27/12/2010.

Civil Code of Georgia, Parliamentary Gazette, 31, 24/07/1997.

Law of Georgia on Tourism and Resorts, Departments of the Parliament of Georgia, 13-14 (45-46/13), 12/04/1997.

Bichia M., Analysis of an Article by Grigol Rtskhiladze “Compensation of Moral Damage”, Journal “Law and World”, № 8, 2017, 80, 84 (in Georgian).

Borroni A. (Ed.), Commentary on the Labour Code of Georgia, Tbilisi, 2016, 197-199 (in Georgian).

CooKe J., Law of Tort, 12th Ed., United Kingdom, 2015, 552.

Koziol H., Schulze R. (eds.), Tort Law of the European Community, Tort and Insurance Law Vol. 23, Germany, 2018, 579.

Lakerbaia T., Zaalishvili V., Zoidze T., Consumer Law, Tbilisi, 2018, 30 (in Georgian).

Magnus U., Damage for Non-Pecuniary Loss in German Contract and Tort Law, The Chinese Journal of Comparative Law, Vol. 3, № 2, 2015, 290- 291, 297, 302, 306.

Markesinis B. S., Unberath H, Johnston A., The German Law of Contract, 2nd Ed., USA &Canada, 2006, 157-158.

Palmer V. V. (ed.), The Recovery of Non-Pecuniary Loss in European Contract Law, United Kingdom, 2015, 359, 375.

Racine J., Sautonie L. & others, European Contract Law, Munich, 2008, 255.

Chanturia L. (ed.), Commentary to the Civil Code, Vol. III, Tbilisi, 2019, 745, 749 (in Georgian).

Sadiku A., Immaterial Damage and Some Types of its Compensation, Prizren Social Science Journal, Vol. 4, Issue 1, 2020, 50.

Serrat B., Maria J., Selling Tourism Services at a Distance: An Analysis of the EU Consumer Acquis, Spain, 2012, 6-7.

Shvelidze Z., Georgian Labor Law and International Labor Standards, Tbilisi, 2017, 213 (in Georgian).

Tsertsvadze G., Commentary to Article 657 of the Civil Code, http://www.gccc.ge/ [15.01.2021] (in Georgian).

Decision of March 14, 2017 № AS-1102-1059-2016, Supreme Court of Georgia.

Decision of July 26, 2017 № AS-1011-972-2016, Supreme Court of Georgia.

Decision of February 18, 2015 № 2/16914-15, Collegium of Civil Cases of Tbilisi City Court.

Decision of December 4, 2013 № AS-510-484-2013, Chamber of Civil Cases of the Supreme Court of Georgia.

Case C-78/11 Judgement of the Court (5th Chamber), 21 June 2012.

Decision of January 20, 2012 № AS-1156-1176-2011, Supreme Court of Georgia.

Jarvis v Swans Tours LTD, England and Wales Court of Appeal, 16.10.1972.

LEPL National Tourism Administration letter of October 8, 2020 № 3120.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2021-06-30

როგორ უნდა ციტირება

ხასია გ. (2021). მოგზაურობის მომწყობის პასუხისმგებლობა ტურისტის შვებულების უსარგებლოდ დაკარგვის გამო. სამართლის ჟურნალი, (1), 101–117 (Geo.) 41. https://doi.org/10.60131/jlaw.1.2021.3340

გამოცემა

სექცია

სტატიები