უკანონოდ გათავისუფლებული მოხელის სამსახურში აღდგენის სამართლებრივი საფუძვლები და ფაქტობრივი წინაპირობები
საკვანძო სიტყვები:
უკანონოდ გათავისუფლებული მოხელე, მოხელის სამსახურში აღდგენა, primo in tempore, potior in iure პრინციპი, კანონიერი ნდობის პრინციპი, მოხელის უფლებრივი რესტიტუცია.ანოტაცია
„საჯარო სამსახურის შესახებ“ 2015 წლის 27 ოქტომბრის საქართველოს კანონის 118-ე მუხლის საფუძველზე დადგინდა უკანონოდ გათავისუფლებული მოხელის სამსახურში აღდგენის მექანიზმი. იგი, მოხელის სამსახურიდან გათავისუფლების შესახებ გადაწყვეტილების გაუქმების შემთხვევაში, ითვალისწინებს თანმიმდევრულ პროცედურებს და ქმნის მოხელის სამართლებრივი დაცვის გარანტიას.
არსებული ნორმატიული მოწესრიგების შესაბამისად, მოხელის სამსახურიდან გათავისუფლების შესახებ გადაწყვეტილების გაუქმების შემთხვევაში საჯარო დაწესებულება ვალდებულია მოხელე დაუყოვნებლივ აღადგინოს იმავე თანამდებობაზე, ხოლო ასეთი თანამდებობის არარსებობისას – ტოლფას თანამდებობაზე იმავე საჯარო დაწესებულების, შემდგომ კი საჯარო სამსახურის სისტემაში. სამსახურში აღდგენის შეუძლებლობის შემთხვევაში, მოხელე ირიცხება რეზერვში და ეძლევა კომპენსაცია.
საკითხის დეტალური საკანონმდებლო რეგულაციების პირობებში არ უნდა შექმნილიყო აღნიშნული ნორმის არაერთვაროვანი იპმლემენტაციის პრაქტიკა, თუმცა სასამართლო გადაწყვეტილებებში გამოიკვეთა განსხვავებული მიდგომები, რომელიც ზოგ შემთხვევაში სხვა მოხელის შრომით უფლებებს უკავშირდება და სამეცნიერო ანალიზს საჭიროებს.
წყაროები
Constitutional Law of Georgia – On the Amendment of the Constitution of Georgia, № 1324-RS, LHG, 19/10/2017.
Resolution № 199 of the Government of Georgia, of April 20th, 2017, on the Rules of Mobility of Professional Public Officers, LHG, 21/04/2017.
Resolution № 627 of the Government of Georgia, of November 19th, 2014, on Approval of the Concept of Public Office Reforms and on Certain Measures Pertaining Thereto, LHG, 20/112014.
Law of Georgia on Public Service, LHG, 11/11/2015.
Administrative Procedure Code of Georgia, LHG, 39(46), 06/08/1999.
General Administrative Code of Georgia, LHG, 32(39), 15/07/1999.
Battis U., Allgemeines Verwaltungsrecht, 3. Aufl. Heidelberg, 2002, 179.
Berger L, An Analysis of the Doctrine That "First in Time is First in Right", Nebraska Law Review, Vol. 64, Issue 3, 1985, 350, 354.
Fleiner T., Fleiner L. R. B., Constitutional Democracy in a Multicultural and Globalised World, Verlag, Berlin, Heidelberg, 2009, 259-260.
Goodin R. E., Compensation and Redistribution, Nomos, Vol. 33, Compensatory Justice, 1991, 143.
Hoog L. M., De prioriteitsregel in het vermogensrecht, Bodegraven, 2018, 261, 265, https://openaccess.leidenuniv.nl/handle/1887/66890[20.04.2020].
Kopp O. F., Ramsauer U., Verwaltungsverfahrensgesetz – Kommentar, 17. vollstaendig ueberarbeitetet Aufl., München, 2016, 49-30.
Khubua G., Legal Theory, 2nd Ed., Tbilisi, 2015, 159-160 (in Georgian).
Khubua G., Legal Theory, Tbilisi, 2004, 43-44 (in Georgian).
McKinnon T., The Doctrinal Foundations of Legitimate Expectations, 2013, 7, https://www.academia.edu/4841134/Thoughts_on_the_Doctrinal_Foundations_of_Legitimate_Expectations [26.04.2020].
Muthorst O., The Foundations of Law: Method, Definition, System, Maisuradze D. (trans.), Miminoshvili M. (ed.), Tbilisi, 2019, 281, 283 (in Georgian).
Potestà M., Legitimate expectations in investment treaty law: Understanding the roots and the limits of a controversial concept, 7, <https://lk-k.com/wp-content/uploads/potesta-legitimate-expectations-inv.-treaty-law-2013.pdf> [26.04.2020].
Rennert K., The Protection of Legitimate Expectations under German Administrative Law Paper given on the occasion of the seminar on the protection of legitimate expectations of the Association of Councils of State and Supreme Administrative Jurisdictions of the European Union (ACA-Europe) on 21 April 2016 in Vilnius, Lithuania, https://www.bverwg.de/medien/pdf/rede_20160421_vilnius_rennert_en.pdf [26.04.2020].
Seerden R., Stroink F., Administrative Law of the European Union, Its Member States and the United States: A Comparative Analysis, Antwerpen – Groningen, 2002, 119.
Schlieffen K., Haass S., Grundkurs Verwaltungsrecht, Paderborn, Deutschland, 2019, 55.
Schmidt R., Allgemeines Verwaltungsrecht, 16. Aufl. Grasberg bei Bremen, 2013, 57.
Turava P., Pirtskhalaishvili A., Dvalishvili M., Tsulaia I., Kardava E., Sanikidze Z., Makalatia G., The Law of Georgia on Public Service: Commentary, Kardava E. (ed.), Tbilisi, 2018, 43-45 (in Georgian).
Turava P., General Administrative Law, 2nd Ed., Tbilisi, 2018, 122 (in Georgian).
Wolff H. J., Bachof O., Stober R., Verwaltungsrecht I, 10. Aufl. München, 1994, 745.
Zippelius R., Theory of Legal Methods, 10th Ed., GIZ, Tbilisi, 2009, 122 (in Georgian).
Decision № 3B/1195-19 of the Court of Appeals of Tbilisi, of October 16th, 2019.
Decision № BS-944(K-19) of the Supreme Court of Georgia, of October 10th, 2019.
Decision № BS-595-595(2K-18) of the Supreme Court of Georgia, of April 17th, 2019.
Decision № BS-376-376(2K-18) of the Supreme Court of Georgia, of December 11th, 2018.
Decision № 2/4/735 of the Constitutional Court of Georgia, of July 21st, 2017, “Citizens of Georgia – Meri Giorgadze and Pikria Merabishvili vs Parliament of Georgia”.
Decision № 2/3/630 of the Constitutional Court of Georgia, of July 31st, 2015, “Citizen of Georgia – Tina Bezhitashvili vs Parliament of Georgia”.
Decision № 1/2/569 of the Constitutional Court of Georgia, of April of 11th, 2014, “Citizens of Georgia – Davit Kandelaki, Natalia Dvali, Zurab Davitashvili, Emzar Goguadze, Giorgi Meladze and Mamuka Pachuashvili vs Parliament of Georgia”.
Pierson v. Post, Supreme Court of New York, 3 Cai. R. 175 Supreme Court of New York, http://www.courts.state.ny.us/reporter/archives/pierson_post.htm [24.04.2020].
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .